Kontakt
Elite Puds ApS
Østre Havnegade 42, st. th.
9000 Aalborg
Telefon: +45 22 24 26 02
Email: info@elitepuds.dk CVR: 43270885Find os
Du kan henvende dig på følgende måde til Elite Puds:
Alt det med småt!
Algebehandling og fliserens
Kunden skal sørge for at vi har adgang til det ønskede areal, samt sørge for, at der er åbnet for vandet på den aftalte tid og dato.
Dette gælder eksempelvis:
– Hvis der er låst ind til haven
– Hvis vi ikke kan parkere foran huset
– Hvis der ikke er åbnet for vandet.
Har du lavt vandtryk er det vigtigt at du gør os opmærksomme på dette. For at løse problemet har vi vandtank med, som fyldes op undervejs opgaven bliver udført. Her vil det være en god ide at have vores slange tilsluttet, samt en ekstra slange. På den måde sikrer vi at have nok vand under hele opgaven.
Ved service af tag er det vigtigt at du fjerner krukker med blomster som står under tagrenden og dækker af inden vi kommer. Da vi giver behandlingen i form af skum, så kan dette have tendens til at ramme noget beplantning lige op til huset. Det er kundens eget ansvar at dække af. Har kunden ikke noget til at dække eventuel beplantning, så kan kunden betale et tillæg på 500 kr. inkl. moms, så dækker vi af. Krukker skal dog stadig flyttes.
Erstatningsansvar og Indsigelser
Elite Puds er ikke erstatningsansvarlig for følgende:
1. Udskridning af fliser
Med tiden kan det ikke undgås, at en flisebelægning skrider ud i større eller mindre grad grundet eksempelvis større regnskyl, rødder fra jorden, indkørsel af bil m.m. Da rensningen fjerner de fleste former for vækst mellem fugerne, så vil de brede fuger være tydeligere efter rensning og dermed kan man se hvis fliserne har rykket sig. Elite Puds kan ikke holdes ansvarlig for udskridning af fliser.
2. Stoppet dræn eller kloak
Under rensning renses ukrudt og mos væk fra fugerne. Her vil en del blive fejet sammen og fjernet. Dog forventes det, da vi renser med vand, at en del af dette vil gå ned i kloakken eller hvor faldet fra fliserne går. Normalt vil dette ikke være et problem, men har du en kloak/dræn, som har det med at blive stoppet lettere end andre, så skal i meddele dette inden vi starter opgaven, så vi kan sørge for at støvsuge inden kloakken eller drænet vil blive stoppet.
Denne service koster 500 kr. inkl. moms.
3. Flisernes tilstand efter rensning
Fliser har en forskellig porøsitet, som forværres over tid. En almindelig mekanisk rensning bør ikke flække eller slå større flænger af en ellers sund sten. Efter en rensning vil en porøs sten dog lettere kunne genkendes, da den ikke længere er tilsmudset. Nogle fliser kan have oplevet frostsprængninger eller er begyndt at smuldre, hvilket kan ses tydeligt efter en fliserensning.
Rensningen foretages med vand. Hvis der er misfarvninger i flisen, som rustfarve, olieplamager o. lign. kan Elite Puds ikke gøre noget ved det. Dette ligger dybere ned i flisens overflade og kan ikke renses bort ved almindelig rensning.
4. Servicebehandling af tag/fliser
Ved behandling af tag, kan der komme noget skum på beplantningen lige ved tagrenden eller op mod huset. Elite Puds er ikke ansvarlig for dette. Behandlingen påføres med skum på mest ansvarlig vis, men små vindstød kan i den forkerte stilling tage noget af dette skum som kan ramme beplantningen. Her kan der opleves pletter, men som vokser ud efter få uger igen.
Ved servicebehandling af fliser/tag er det vigtigt at kunden oplyser hvis der er bassin med fisk. Hvis der er fisk er kunden selv ansvarlig for hvor der ønske servicebehandling. Det er vigtigt at produktet ikke kommer i bassinet. Dermed gælder det også, at kunden altid er ansvarlig for at afkoble tagrenden, hvis vandet bruges til bassin eller planter efterfølgende.
Efter rensning af fliserne skylles facaderne med et lavt tryk, for at fjerne evt. snavs som er kommet pga. rensningen. Sandkorn på vinduer kan ikke skylles ned med vand alene og skal efterfølgende have en vinduespolering.
Servicebehandlingen virker forebyggende og er sammen med imprægneringen med til at sikre mod flisepest i op til mange år, såfremt at flisen fortsat er i god stand. Det tager omkring 15-45 minutter at udføre service på et normalt fliseareal og udføres en gang årligt. I tilfælde, hvor der er mere regn end normalt eller hvor din have er meget indelukket, anbefaler vi service 2 gange årligt. Ved den årlige service så skal alle møbler og lignende helst være flyttet inden vi kommer.
Bemærk, at omkring fiskebassiner, samt lige op til buske, græskanter og planter, giver vi som udgangspunkt ikke denne service.
Dette skyldes, at vi som udgangspunkt ikke giver servicebehandlingen helt op til, da dette kan forårsage at blade, græs og planter vil kunne blive ramt og blive beskadiget. Vi kan, hvis det ønskes, give service helt op til de beskrevne områder, men dette skal bekræftes på mail, hvor du som kunden selv er indforstået og tager ansvaret.
Ekstra services som kan bestilles mod aftale: